HOME  |  BEDRIJF  |  AANBOD  |  NIEUWS  |  INFO-AANVRAAG  |  CONTACT
 

Een overzicht van nieuwsberichten

Sales Power

Het "derde vraag" principe

Als verkopers vragen stellen aan klanten, merk ik dat er een drempel is om door te vragen. Spontaan stoppen ze bij twee vragen over eenzelfde onderwerp, terwijl het net de derde vraag is waarmee de klant écht wordt geholpen.

Bijvoorbeeld:
De verkoper vraagt aan de klant: “Heb je een budget in gedachten?”
“Niet te duur” antwoordt de klant.
“Wat is voor u niet te duur mevrouw?”
“Prijs/kwaliteit een goed toestel.” antwoordt de klant.
De verkoper heeft nog geen antwoord op zijn vraag en gaat dan maar door op een ander onderwerp, bv. “Heb je een voorkeur voor een merk?”

De derde vraag had hier kunnen zijn “Wij hebben een prijs/kwaliteit mogelijkheid tussen 300 en 500 of tussen 500 en 700 of tussen 700 en 900 euro. In welke prijsklasse had je graag een prijs/kwaliteit verhouding gewenst?” Gegarandeerd zeker dat je het antwoord krijgt waarmee je de klant verder kunt helpen om een juistere keuze te maken.

Fons T.



terug




Dankzij de samenwerking tussen tfd en de KMO portefeuille, kan u tot de helft van het factuurbedrag aan subsidies terug krijgen.
tfd behaalde de Qfor certificering. Qfor is een kwaliteitscertificering die zich specifiek richt tot training- en consultingorganisaties.
tfd en Liss zijn partners en bundelen hun expertise. Zo kunnen ze samen totaaloplossingen aanbieden op strategisch, tactisch en operationeel sales niveau.
tfd en Sports2Business zijn partners. Paul Van Den Bosch geeft voor tfd businessconferenties waaruit blijkt dat de sportwereld en het bedrijfsleven veel gemeen hebben.
Copyright © 2011 - www.tfdtraining.be