HOME  |  BEDRIJF  |  AANBOD  |  NIEUWS  |  INFO-AANVRAAG  |  CONTACT
 

Een overzicht van nieuwsberichten

Klanten willen wel wachten

We wachten niet graag - of het nu aan een loket, kassa of balie is. Maar als we daarna vriendelijk en behulpzaam geholpen worden, zijn we die ellende snel vergeten. Wachttijd heeft weinig invloed op klanttevredenheid: dat is de enigszins verrassende conclusie van een onderzoek van het consultancybureau MOBIUS, een spin-off van de Gentse unief.

 

Opvallende pluspunten in algemene tevredenheid:

  • Zelfs als je de wachttijd tot nul zou herleiden, zou dat geen effect hebben als je de vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel niet verbetert.
  • Klanten overschatten vaak de tijd, vooral bij tijdsdruk. In perceptie kan het vijf minuten lijken, terwijl het in werkelijkheid nauwelijks twee minuten was.
  • Een aanvaardbare boodschap is doorslaggevender dan een glimlach.
  • Tv helpt om het wachten aangenamer te maken.

Lees hier het volledige artikel.



terug




Dankzij de samenwerking tussen tfd en de KMO portefeuille, kan u tot de helft van het factuurbedrag aan subsidies terug krijgen.
tfd behaalde de Qfor certificering. Qfor is een kwaliteitscertificering die zich specifiek richt tot training- en consultingorganisaties.
tfd en Liss zijn partners en bundelen hun expertise. Zo kunnen ze samen totaaloplossingen aanbieden op strategisch, tactisch en operationeel sales niveau.
tfd en Sports2Business zijn partners. Paul Van Den Bosch geeft voor tfd businessconferenties waaruit blijkt dat de sportwereld en het bedrijfsleven veel gemeen hebben.
Copyright © 2011 - www.tfdtraining.be